fire_photo

fire_photo

Tuesday, January 25, 2011

tAHukah ANda ?????????????????

1. Jari tangan tumbuh empat kali lebih cepat dari jari kaki.

2. Pengguna tangan kanan, dalam rata-rata, hidup sembilan tahun lebih lama dari orang kidal.

3. Kalau kamu menggosokkan bawang ke kaki, sekitar 30 – 60 minit kamu akan boleh merasainya. Ini kerana bawang tersebut mengalir melalui aliran darah.
10064566tm.jpg


4. Kamu tidak boleh bunuh diri dengan menahan nafas (kalau kamu melakukannya sampai tak sadarkan diri, kamu akan mula bernafas kembali secepatnya).

5. Di setiap satu inci persegi kulit manusia terdapat 20 juta makhluk mikroskopik.

6.Armadilo adalah satu-satunya haiwan yang boleh menderita kusta. Ada juga kes penularan penyakit ini daripada armadilo kepada manusia.
armadillotm.jpg


7. Seekor siput boleh tidur selama 3 - 4 tahun tanpa memerlukan makanan

8. Zirafah bisa hidup lebih lama tanpa air daripada unta.

9. Nyanyian paus bungkuk boleh berubah secara dramatik dari tahun ke tahun, tetapi setiap paus di seluruh samudera selalu menyanyikan lagu yang sama dengan yang lainnya.

10. Kekuatan yang diperlukan untuk mengangkat sebuah kaki daripada pasir jerlus dengan kelajuan satu sentimeter per saat sama dengan kekuatan yang diperlukan untuk mengangkat kereta berukuran sederhana.
quicksandtm.jpg


11. Untuk menguji keaslian mutiara, kamu boleh menggosokkan vinegar ke permukaanya. Komposisi dari mutiara akan membuatnya menggelembong dengan cepat.

12. Ikan mash yang disimpan di tempat gelap akan berubah menjadi putih. Dan kalau bukan kerana pengaruh makanan, mereka akan berubah menjadi putih seluruhnya.

13. Tidak seperti lebah lainnya, penyengat ratu lebah tidak berduri dan bisa digunakan berkali-kali tanpa melukainya.

14. Pasir jerlus tidak membunuh manusia dengan cepat kerana biasanya tidak terlalu dalam. Namun sangat sukar untuk membebaskan diri daripada pasir jerlus dan inilah yang menyebabkan kematian.

15 Tiram boleh berubah antara jantan dan betina.
20090712172805_tiram_4a59bab591017.jpg

No comments:

Post a Comment